Sundhedsstyrelsen blåstempler børnehavevejledninger, hvor der står, at børns kønsidentitet “ofte bliver tydeligere i interaktionen med andre børn i dagtilbuddet end i hjemmet”, og som instruerer pædagoger i, hvordan de skal håndtere “modstand fra forældre”.

Den gennemgående holdning i vejledningen er, at børns “kønsidentitet” er for vigtig til, at den kan overlades til forældrene …

Foreningen FSTB (Foreningen til Støtte for Transkønnede Børn) har udgivet vejledningen “”Støt transkønnede børn i dagtilbuddet: En guide til fagprofessionelle i børnehaver og andre dagtilbud”.

[Du finder vejledningen her: https://fstb.dk/viden/stoet-transkoennede-boern-i-dagtilbuddet]

At udgivelsen er støttet af Sundhedsstyrelsen, fremgår allerede i starten af forordet, hvilket giver vejledningen tung vægt i pædagogers samtale med forældre til børn, som pædagogerne mener er ”transkønnede”.

I vejledningen, som er udarbejdet af FSTB (Foreningen til Støtte for Transkønnede Børn) kan man bl.a. læse følgende [NB: Fremhævningen er min]:

I 2-4-årsalderen har de fleste børn en bevidsthed om deres kønsidentitet.”

”Familien vil typisk have brug for, at fagpersonalet både lytter, anerkender barnets kønsidentitet og hjælper med at guide familien gennem usikkerheder.”

”Barnets kønsidentitet kan komme til udtryk i tale eller mere indirekte gennem adfærd og præferencer, og ofte bliver dette tydeligere i interaktionen med andre børn i dagtilbuddet end i hjemmet.”

Fagpersonalet kan møde modstand fra forældre eller pårørende, som endnu ikke har erkendt eller accepteret barnets kønsidentitet.

Årsagerne til denne modstand kan være komplekse og kan handle om blandt andet frygt, fordomme, kultur eller uenighed mellem forældrene og det kan sætte fagpersonalet i en vanskelig situation. Her er det vigtigt at gøre forældrene eller de pårørende opmærksomme på at have barnets trivsel i fokus.”

————————–

SÅ KAN JEG IKKE LADE VÆRE MED AT SPØRGE:

1:

Hvorfor informerer vejledningen ikke om, at to tredjedele af børn, der afviger fra kønsstereotyperne i barndommen, viser sig at være homoseksuelle, når de kommer i puberteten?

Eller at det for 80 % af børnene er en fase, som går over af sig selv igen?

Eller at masser af børn til alle tider har afveget fra kønsstereotyperne, og at det er ganske normalt og ikke ”transkønnethed”?

Og hvorfor fortæller vejledningen intet om, hvordan man skelner disse børn fra de børn, som i vejledningen bliver kaldt ”transkønnede”?
———-

2:

Hvordan skal forældre turde udfordre pædagoger, hvis pædagoger pludselig melder ud, at de mener, at forældrenes barn er ”transkønnet”?

Som forældre vil man jo straks blive nervøs for, at ens barn vil blive tvangsfjernet, eller at man skal til en alvorlig samtale hos kommunen, hvis ikke man opfører sig, som om man ”vil det bedste for sit barn” og ”accepterer”, at ens barn er ”transkønnet”.
———-

3:

Og hvornår tager Sundhedsstyrelsen afstand fra vejledningsmateriale, der instruerer børnehavepædagoger i at sidde på spring efter at udpege ”transkønnede børn” og sætte dem på trans-toget – med stor sandsynlighed for sterilitet, fjernelse af sunde og raske organer og permanent medicinering til følge?
———-

4:

Hvordan undgår man som forældre, at ens barn bliver indoktrineret i transkønsideologi i børnehaven – som det fx foregår på videoen herunder?

Videoen er fra USA, men kunne den måske lige så godt være fra en dansk børnehave?

Hvis du ikke har en Twitter-konto, kan du se videoen her (fra tidskode 20:46-22:59):

———————————————————————————-

HOLDNINGEN OM, AT BØRNS ”KØNSIDENTITET” ER FOR VIGTIG TIL, AT DEN KAN OVERLADES TIL FORÆLDRENE, GÅR IGEN I FSTB’s VEJLEDNING TIL SKOLER:

I skolevejledningen står der [NB: Fremhævningen er min]:

”Både forældre, lærere og pædagoger i skolen, fritidsordningen, klubben eller foreningen vil oftest eleven det bedste, men der kan opstå tvivl og uenighed om, hvad der er det rigtige at gøre.”

”Skolen bør altid inddrage eleven og eventuelt forældrene i beslutninger om, hvordan skoleaktiviteter og faciliteter skal tilpasses elevens behov.”

——-
“eventuelt”??

What??

———————————————

[Du finder skole-vejledningen her:
https://fstb.dk/viden/stoet-transkoennede-boern-i-skolen]

Udgivelsen af skolevejledningen er også støttet af Sundhedsstyrelsen …


——————————————————————————————

Også i PODCAST

Jeg har været gæst i Dansk Regnbueråds podcast. Emnet var kønsskifte for børnog de mange meget problematiske lag, der er i den måde, vi tackler børn og unge med identitetsforstyrrelse på i disse år.

Du kan høre podcastepisoden her:

https://regnbuerod.buzzsprout.com/2063983/11681591-lotte-ingerslev-konskamp-for-born-unge-deres-foraeldre